Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2012 15:57 - Как Ви влияят Социалните „Мрежи“ и „Медии“
Автор: dsshumanova Категория: Други   
Прочетен: 1065 Коментари: 0 Гласове:
0










image



Наскоро попаднах на доста интересна статистика предоставена от Social Times, която ми даде интересна информация за това как Социалните Медии и Социални Мрежи влияят на потребителитехората. За съжаление статистиката се отнася до Северноамериканския пазар, но все пак по мое мнение, нещата стоят по сходен начин и в България. Разбира се, има и изключения. Изследването е проведено спрямо таргет от 38 милиона жители на САЩ на възраст между 13 и 80 години, което го прави изключително полезен извор на информация за маркетинг специалистите. Поради факта, че в България това е най-горещата тема в маркетинг средите аз реших да напиша поредния пост по темата, но с малко по-друг привкус. Ето и факторите, които стимулират потребителите към връзка между Социални Мрежи и Медии и избор на даден бранд.

23.1 million discover new brands or products through social media (up 22% from 2010)

23.1 милиона потенциални потребители. Това е доста голямо число дори и за пазар като Щатите. Ако анализираме това изречение можем да кажем, че спокойно можем да използваме социалките като канал за brand awareness. Освен това, можем да промотираме новите си продукти чрез социалки, за да осведомим потребителите за появата им. Защо да не видим в скоро време и масирани кампании на така наречените сайтове за групово пазаруване. Както знаете те са най-подходящи и удачни за нови продукти и нови брандове. В противен случай са си чиста реклама или дори загуба на ресурси. Но да не се отклоняваме от темата.

Следващ факт …. е, че 22.5 million use social media to learn about unfamiliar brands or products (up 9%)

Дали това означава, че Социалните Мрежи и Медии се превръщат в търсещи машини? Поне засега няма подобна вероятност тъй като търсенето чрез Facebook е доста лошо като се сметне, че използва Bing. Но ако погледнем по-напред във времето можем да допуснем, че социалките ще се превърнат в един затворен кръг за обществото. Потребителите ще могат да намират продукти и услуги, да ги сравняват и дори да се допитват до своите приятели и познати за отзиви касаещи даденото търсене.

17.8 million are strongly influenced in their purchase decisions by opinions in social media (up 19%)

До голяма степен това е така. Да вземем например следната ситуация. Ваш приятел се е оплакал на стената на даден бранд, че продуктът, който е закупил се е оказал дефектен, а в магазина не искат да му го заменят. Ако бранда не вземе мерки и игнорира дадения потребител то огромна е вероятността да постигне доста негативен ефект тип „snow ball“. С други думи, ако един потребител срещне негативен статус в Социалните Мрежи по повод на даден продукт или услуга, то той на 90% ще се въздържи от избор точно на този бранд. Това не означава, че при позитивни статуси и коментари потребителя ще се довери на 100% на бранда и ще го предпочете пред другите, но поне ще има малко или много предпочитание.

15.1 million refer to social media before making purchase decisions (up 29%)

Дали това е така е доста спорно, но е факт, че 82% от потребителите търсещи онлайн купуват офлайн. По мое лично мнение Социалните Медии имат доста голяма тежест що се отнася до взимането на решение за покупка. Представете си само, че попадате на уникално як пост за новият Италиански ресторант в квартала, а коментарите под него подплатяват думите на автора? Дали ще им се доверите? Определено! Но ако срещнете 2-3 поста хулещи дадена услуга то дори услугата да не е чак толкова зле вие със сигурност няма да се престрашите. Гаранция! Обратното, да, но това, не, ако ме разбирате.

Снимка: Stock Photos


 



Тагове:   мрежи,   медии,   социални,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: dsshumanova
Категория: Други
Прочетен: 10052
Постинги: 4
Коментари: 0
Гласове: 2
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031